2011-11-24

Koizora (2007) ~

Vill tipsa er om en film som jag såg för något halvår sedan.
Jag rekommenderar denna filmen till alla, alla borde se den.
Även de som inte gillar att kolla på denna sorts filmer.
Jag fick min syster Zandra till att kolla på den och hon tyckte att den
var riktigt bra! Filmen är mycket sorgsen tycker jag!

Handling:

Mika börjar gymnasiet och längtar efter att bli kär.
I hennes klass går en kille som hon är rädd för.. Hiro.
På sommarlovet ringer Hiro till Mika men hon vet inte att det är han.
Trots att Mika inte vet vem Hiro är, känner hon sig hemma vid ljudet
av hans röst och de två bli vän med varandra.
Mika och Hiro blir överens om att träffa varandra när skolan börjar.
När det visar sig att det är Hiro hon pratat med får hon en chock.
Men eftersom hon förstår hur mild han är, blir det kära i varandra
och ställs inför en mängd utmaningar som hotar deras förhållande.
Hiros ex-flickvän Saki skickar en grupp män att våldta Mika 
och fortsätter att trakassera henne över mobilen.
Kort därefter besluter Hiro sig för att göra slut med Mika,
och hon förstår inte varför...stjärnor!

Filmen får: ★★★ - 5/5 stjärnor!

Follow Nanaki Kaw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥